Concernul Thomas Cook Neckermann intenționează să promoveze Bucureștiul în mai multe țări, printre care Germania, Marea Britanie și Franța, ca destinație de city brek pe perioada verii, când tarifele la hoteluri sunt mai mici decât în restul anului, iar turiștii plătesc pe un pachet sub 350 de euro.
„Conjunctura e favorabilă în momentul de față. Tarifele hotelurilor sunt foarte mici vara, pentru că este extrasezon. Bucureștiul are mai mult turiști de afaceri, care nu vin vara, iar hotelurile rămân goale. Noi trebuie să ne comparăm cu capitalele din zonă, Sofia, Praga, Budapesta, iar tarifele la hotelurile din București sunt mai mici vara cu peste 25-30%”, a declarat agenției MEDIAFAX Gheorghe Mărginean, proprietarul Karpaten Turism, reprezentantul în România al concernului Thomas Cook Neckermann.
De asemenea, vara companiile aeriene au zboruri cu grad de ocupare mic și se pot obține bilete la prețuri mici.
Potrivit lui Mărginean, turiștii care vin în city break-uri au vârste până în 50 de ani și este dispus să cheltuiască mai mulți bani în orașe decât turiștii de circuite.
„Având o mai mare flexibilitate, turistul de city break folosește și alte servicii pe care turiștii care vin în mod organizat nu le folosesc, de exemplu autobuzele etajate. În plus, toți vor cheltui bani în centrul istoric și vor cumpăra suveniruri”, a afirmat reprezentantul Neckermann.
Prețul pe care va trebui să-l plătească un străin care vine pentru un city break în București, de joi până duminică, va fi cuprins între 300 și 350 de euro, incluzând transportul cu avionul, trei nopți de cazare la patru stele și mic dejun.
Neckermann a avut anul trecut un proiect pilot, prin care a adus în București pentru city break peste 600 de turiști. Mărginean estimează că, odată cu începerea promovării, compania va aduce în primul an câteva mii de turiști în Capitală, urmând ca numărul acestora să crească în fiecare an.
„Neckermann a fost mulțumit de rezultatul proiectului pilot și vrea să promoveze la o scară mult mai largă Bucureștiul. În afară de cataloage, și-a propus să promoveze Capitala și outdoor și online în toate țările în care are sucursale, printre care Germania, Belgia, Olanda, Franța, Marea Britanie, Austria, Elveția, Polonia, Cehia și Ungaria. Pentru această promovare, o colaborare cu statul român ar fi binevenită. România ar putea cofinanța din fonduri europene acest proiect, pentru a face cunoscut în lume produsul city break la București”, a spus Mărginean.
El a afirmat că străinii sunt interesați să vină la București pentru că este o destinație nouă și ieftină.
În perioada 2010-2012, pentru crearea și promovarea brandului turistic al României s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind din fonduri europene. Crearea și promovarea brandului turistic, finanțate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potențialului turistic al României, pentru care sunt alocați 75 milioane de euro până la finalul anului 2014.
Karpaten Turism se ocupă anual de serviciile pe teritoriul României a aproximativ 200.000 de turiști străini, ajunși pe croaziere, circuite, sejururi la munte, la mare și în Deltă.
Thomas Cook, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, a reînceput din 2012 să aducă turiști străini în România, prin intermediul brandului Neckermann, după ce în anul 2006 s-a retras de pe piața românească. Grupul a adus anul trecut pe litoral peste 5.500 de turiști, iar pentru acest an estimează că numărul acestora va depăși 7.200.
Thomas Cook este pionierul turismului de masă și în anul 1841 a organizat o călătorie cu trenul în Anglia pentru 500 de persoane. În 1855 a făcut primul tur al Europei, organizat pentru turiștii britanici.